artykuł nr 1

INFORMACJA O PROJEKCIE

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ogłosił nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  • o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  • o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  • traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek do właściwego wojewody w terminie do dnia 26 sierpnia 2024r.
  2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu, w terminie do dnia 13 września 2024 r.
  3. Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.

Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł.

Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Gmina Siemianowice Śląskie zamierza przystąpić do Programu, dlatego też prosimy osoby zainteresowane uczestnictwem o złożenie Karty Zgłoszenia do Programu w biurze podawczym (pokój nr 3) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemianowicach Śląskich.

Kartę Zgłoszenia do Programu można pobrać pod niniejszą informacją lub w biurze podawczym (pokój nr 3) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemianowicach Śląskich.

Powyższe informacje są niezbędne do dokonania właściwej diagnozy potrzeb osób niepełnosprawnych na terenie Gminy Siemianowice Śląskie.

WAŻNE !!!!!

Złożenie Karty zgłoszenia do Programu nie jest równoznaczne z przyznaniem pomocy w ramach Programu.